torstai 29. joulukuuta 2011

Ruukkutaidetta

Olen kääntänyt katseeni jo kohti kevättä, koska eihän täällä ole edes luntakaan. Odotan taas hetkeä jollon pääsen kylvämään yrttejä, kukkia ja muita erikoisuuksia perustaen jälleen city-puutarhan. Tänä keväänä ajattelin (lue:haaveilen) välimerellisestä puutarhasta. Olin jossain välissä kerännyt kasan saviruukkuja nurkkiin pyöriskelemään ja halusin niitä hieman vanhannäköiseksi. Kuulema paras tekniikka on löträtä jogurttia sisäpuolelle ja ulkopuoli alkaa vanhentua ? mutta minä käytin tähän hätään vain maalia.


Istutin jo muratin pistokkaan (onko tuo edes muratti?) ja nyt minua pelottaa että olen tappanut koko risun! Alkoi oksa heti osoitella minulle mieltä ja käpristeli lehtiänsä. Saa nähdä selviytyykö se. Miten tätä pitäisi nyt hoitaa?


Maalia töpöttelin ruukkuun ihan kevyesti, jollakin riepulla jonka työpaikkani nurkista löysin. Kotona hion ruukkuja enemmän jotta niistä tulisi vielä käytetymmän oloiset.


Rautalangasta taivutin ympyrän jota pitkin muratiksi ristitty voi kiipeillä, jos meinaa selvitä hengissä. Nauhasta tein vielä rusetin ja rautalangalla tuikkasin ruukun jatkeeksi.

Sellaista täällä tänään:)
Kiitos muuten edellisen postauksen kommentoineille, en tiennytkään monen saavan niin paljoa inspiraatiota täältä, mutta niinhän minäkin saan teidän kaikkien blogeistanne

Iloa viikkoonne, kohta vaihtuu vuosi ;)

11 kommenttia:

  1. Hieno ruukku! Nuo muratit on olleet mulle aina aika kimurantteja tapauksia sisätiloissa. En ole saanut niitä koskaan elämään kovinkaan kauaa. Eli enpä voi hoitovinkkejä paljoa antaa. Pihalla ne kylläkin ovat voineet vallan mainiosti :)

    VastaaPoista
  2. Marika : kiitos:) nojuu, saas nähdä mitä tämänkin kanssa käy :D

    VastaaPoista
  3. Murattihan tuo. Eivät ole helpoimmasta päästä. Kuiva sisäilma saa ne usein voimaan huonosti talvisaikaan. Toivottavasti pistokkaasi selviytyy :)
    t. puutarhuri

    VastaaPoista
  4. Hih, mähän en saa sisätiloissa säilytettyä hengissä minkäänlaista vihreää kasvillisuutta, joten olen huono antamaan neuvoja sen suhteen ;) Mutta hienon ruukun olet saanut aikaan, ja suunnitelmasi kesäiselle ruukkutarhalle kuulostavat ihanilta :)

    Enpä ollutkaan kuullut tollasesta jogurtti-kulutuksesta??

    Mukavaa loppuvuotta!

    VastaaPoista
  5. Sormet syyhyten täälläkin kevätistutuksia odotellaan,aion minäkin ikeakassiperunat tänä kevääna laittaa;)Jogurttikäsittelystä en ole minäkään kuullut,jostain kyllä luin että kun ulkopuolen sivelee piimällä ja ripottelee päälle sammalmurua,ruukku alkais sammaloitumaan,en tiedä onnistuuko,pitäis kokeilla...Inspistä olen täältä saanut minäkin,suunnitteilla edelleen varsinkin se tauluseinä,ihan mielettömän kaunis se sinun versiosi=D Ihania vuoden viimeisiä päiviä sinulle<3

    VastaaPoista
  6. Kevät on mielessä täälläkin! Eikä haittaisi vaikka lopputalvi olisi pelkkää plussaa ;)
    Mä tapoin murattini (ehkä tietoisesti...), kun jätin sen syksyllä ulos. Tosin enpä ole katsonut, josko se kituuttelisi vielä elävien kirjoissa, kun ei näitä pakkasiakaan ole niin kauheasti ollut :)
    Mukavaa loppuviikkoa ja vuoden vaihdetta!!

    VastaaPoista
  7. Mulla ykskään muratti ei elää kuukautta pidempää.
    Siis mitä ihmettä, jogurttia??
    Sehän rupee homehtumaan!! :DD

    VastaaPoista
  8. Oi,ihana näköistä täällä, uudet tuulet on puhaltaneet! Kiva juttu!!!

    VastaaPoista
  9. Tiina : hih, se tulee nykyään mukanani suihkuun ottamaan hieman kosteusterapiaa, eilen ainakin näytti piristyvän :))

    Iida Emilia : Eipä ne minullakaan kauaa hengissä säily - juuri tapoin maailman helppohoitoisimman palmun!

    Kivaa loppuvuotta myös sinulle :)

    Kirsi : ikean kassiperunat on huippuja!! minäkin ne meinaan jälleen laittaa :D Mun on pakko nyt kaivaa se vinkki lehdestä / kirjasta jossa se sanottiiN!! :D
    Kiitos Kirsi <33

    Voikukkapelto : hhaha :D niinhän nuo kuolee, tietoisesti tai vahingossa :D kivaa loppuvuotta:))

    Kristi : Mä otan nyt tehtäväkseni kaivaa sen ohjeen!! :DD

    Riitta Sinikka : Kiitos:)

    Elisabet : Kiitos :))

    VastaaPoista
  10. Kaunis ruukku. Sain aivan mielettömän inspiraation tästä postauksestasi! Minäkin päädyin tuunaamaan pari vanhaa kukkaruukkua uuteen uskoon. Valkoista maalia minulla ei nyt tähän hätään ollut, mutta liitutaulumaalia löytyi vielä kaapin kätköistä. Siispä.. Suihkuttelin kukkaruukuista pienen alueen liitutaulumaalilla. Maalin kuivutta kirjoitin maalatulle aluelle kasvin nimen. Näyttävät aika kivoilta :)

    Kiitos siis jälleen inspiraatiosta ja hyvää vuoden vaihdetta.

    VastaaPoista