torstai 12. huhtikuuta 2012

curly

Nyt hieman aiheesta poikkeavaa, nimittäin tukka-asiaa. Mulla on vahva luonnonkihara, todella vahva. Eli suoraansanottuna joka aamu herättyäni minua kohtaa BHD - bad hair day. Haluan kuitenkin olla rasittamatta hiuksiani liikaa eli jätän suihkun jälkeisen föönauksen väliin ja annan hiusteni kuivua luonnollisesti, mutta koska hiukseni ovat niin paksut, joudun pakostikin käydä nukkumaan hieman kostealla tukalla. Aamulla tulos on, noh, sietämätön :D Lämpösuojaa käytän usein, koska suoristan hiuksiani usein. Myös seerumit ovat käytössä päivittäin, niistä suosikkini Paul Mitchell-super skinny serum ja BC- oil miracle. Hiuksiin jätettäviä suoristustököttejä olen kokeillut tuhansia mutta ainutkaan niistä ei saa kesytettyä kuontaloani. Haluaisin nimittäin vähentää myös hiusten suoristusta, tiristäen näinollen aamulla aikaa joka menee laittautumiseen. Haluaisinkin teiltä (olit sitten ammattilainen tai muutenvain luonnonkiharat omistava) vinkkejä ja neuvoja kiharoiden kesyttämiseen :))


Tänään jatkuu vielä siivoukset ja loppupäivä meneekin sitten ulkoillessa :) ei kyllä vielä ihan ballerinat jalassa, vaikka mieli tekisi;)

Ihanan aurinkoista päivää teille kaikille ja kiitos jo etukäteen vinkeistä!

18 kommenttia:

  1. Mie voisin sanoa tähän, että antaisit kiharoiden olla :) Nimim. piikkisuoran tukan omaava :)
    Jos miulla olisi kiharat, korostaisin niitä esim. puristelemalla muotovaahdon tai vastaavan kanssa. Se on kyllä jännä juttu, että kellä on kiharat, haluaisi suorat ja kellä on suorat, haluaisi kiharat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heh, niinhän se menee että suora tahtoo kiharaa ja päinvastoin :)

      Poista
  2. Kuulemma paras on Kerastase. Esim Oleo-curl oil mist. Se ei varsinaisesti suoristaa niitä, mutta tekee niistä muuten ihanat.

    VastaaPoista
  3. Täällä toinen pitkätukkainen käkkäräpää ja sama juttu, annan kuivua illalla omia aikojaan ja aamulla on käkkäräpää, mutta on jos on..en jaksa/ehdi suoristusrautaa käyttää, eikä silläkää iha tikkusuoraa saa.

    Mä olen todennu että olokoot, en jaksa. :D

    Onhan sellanen käsittely olemassa kampaajilla joilla suoristavat vaikka tummaihoisen ihmisen kiharat, joku antipermanentti systeemi joka pitää ottaa monta monta kertaa ja sitten saa suorat hiukset, siinä mennään jotenkin hiuksen sisälle. Mutta on sitte varmaa tooooosi terveellistä hiuksille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, ei meikäläinenkään suoraa suoristamalla saa :D

      ja juu, varmaan toooosi terveellistä tuommoinen käsittely tukalle :SS

      Poista
    2. ja ei muakaan tää kihara varsinaisesti haittaa, kunhan saisi suurimmat "pörhöt" suoremmaksi.

      Poista
  4. Uskomatonta, olin juuri katselemassa suoristavia tököttejä Lookfantasticista ja satuin kurkkaamaan blogiisi niin ihan samat onkelmat täällä:) Minulla on myös luonnonkiharat hiukset ja koska olen vaalentanut niitä niin alaosasta ovat ihan käkkärässä ja päällä kuivemmat osiot ovat suorahkoja, nice:)Pähkäilen tässä josko tilaisin Chi Sraight Guard -tuotteen, ei ole edes kallis tai vaihtoehtoisesti kiharoita korostavan tuotteen, koska ei ne varmaan kuitenkaan suorana pysy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, silloin kun minulla oli kokonaan vaaleat hiukset, oli niiden kunto yhtä karhea kuin hevosen jouhet :D

      Poista
  5. Voisin ottaa noi sun hiukset omaan päähäni...tehdäänkö vaihtarit..

    VastaaPoista
  6. Minullakin erittäin taipusa hiuslaatu ja ilimankosteuvestä vettää sikuralle. Melekein päivittäisessä käytössä Osiksen Flatliner suoristusrautaseerumi. Ehkä vahahemmiten tukkakin hiiieman laiskistunnu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, hyvin tuttua kun olet juuri saanut hiukset jotenkuten suoraksi ja ilmankosteus vetää ne samantien kiharaksi :D

      Poista
  7. Mulla myös toooosi kiharat hiukset, jotka raskausaikana kihartuivat vielä entisestään :P Mä ratkaisin ongelman sillä että mulla on nyt takaa lyhyt ja sivut pitkät. Niitä voi sitten puristella kiharoille tai suoristella. Yleensä en isommin jaksa / ehdi hiuksia laitella, joten tää lookki on helppo ja kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä kihartui raskaana täälläkin ja meni tooooosi huonoon kuntoon :/ hui, mä en taas raaski leikata lyhyeksi kun mennyt pitkä tovi jo tätä kasvatellessa, vaikka helpommalla varmaan pääsisi..:)

      Poista
  8. Mulla on myös luonnonkiharat, enkä kyllä ole löytänyt mitään ainetta, mikä suoristaisi nämä. Sen sijaan panostin suoristusrautaan, ja tilasin briteistä GHD:n, mikä on ainoa laite, jokä pystyy pitämään nää kutrit suorina :) suoristamista ennen suihkin lämpösuojaa, ja ghd:llä suoristaminen käy ainakin puolet nopeammin kuin muilla raudoilla, joten hiukset ei oo niin kauaa kuumuudelle alttiita. Syksyllä kyllä leikkautin pitkät hiukset lyhyiksi, ja nyt kiharat ei oo niin selvät...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hm. ehkä olisikin jo aika vaihtaa suoristusrautaa, multa löytyy OBH :)

      Poista
  9. Mulla on kanssa luonnonkiharat. Usein kuivaan suihkun jälkeen ne, jos haluan hiuksista tosi suorat ja lisäksi tietysti suoristelen. Onkohan mulla KC:n (tai vastaavan) silkkitippoja, ne tekee hiuksista ihanat. Lisäksi käytän Cutrinilta hiuksiin jätettävää hoitoainetta.

    VastaaPoista